Waar gaat het lied "Birds" over van de zangeres Anouk?

11 jaar geleden
in: Muziek
11.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vogels?
Amadea
11 jaar geleden
Wat ik er van verstaan heb: dat ze van de daken vallen en niet liegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze vallen van de hitte van de daken (als de mussen van het dak vallen is het pas echt warm)

Het beste antwoord

Het is raden naar de exacte betekenis van deze gevoelige en sombere ballad. Anouk is namelijk van mening dat we het lied moeten interpreteren zoals we dat zelf willen. In een interview met The Vogue vertelt ze echter uitgebreid over haar jeugd en haar verleden. Wie dit interview leest, kan zelf conclusies trekken over de betekenis van Birds. Haar leven is totaal anders gelopen dan ze had gehoopt. Niet een klein beetje, maar helemaal het tegenovergestelde. Vanaf haar veertiende vertoefde Anouk in tehuizen, waar ze leerde zingen. In 1994 werd ze aangenomen op het conservatorium, maar ze kon er niet aarden en stopte al snel met haar studie. Op Pinkpop 1998 werd ze bekogeld met eieren. Ze trok naar Amerika en kwam terug na tegenslagen. Haar tweede huwelijk strandde en ze stortte volledig in.

"Birds" gaat over teleurstelling, over gebeurtenissen die anders aflopen dan je zou verwachten. Hoe je verdwaasd rondloopt nadat je relatie stukgegaan is, het je niet meer lukt om rond te vliegen. Je wilt jezelf zijn, maar dat wordt niet geaccepteerd. Je verlangt naar licht, lucht, en blijvende liefde.
Amadea