Wat is de titel van het volgende hoogstaande nummer, met als refreintekst: "paa-poo-pee, popadiepapopee, popadiepapopee, popadiepapopee..." ?

Het is een liedje uit midden jaren '90, die ongeveer in dezelfde lijn staat met de nummers van 2Unlimited en andere "house"-muziek uit die tijd.

Volgens mij wordt de tekst "paa-poo-pee, popadiepapopee, popadiepapopee, popadiepapopee..." eindeloos herhaald, ondersteund door een vrolijk melodietje.

Ik vind het een behoorlijk irritant nummer, maar een vriend van me wil het graag te weten komen. Hij heeft het melodietje al tien jaar in zijn hoofd, maar is nooit achter de titel gekomen.

Ik herkende het liedje van de smurfenversie die rond diezelfde tijd is gemaakt. Alleen weet ik de titel van dat smurfenliedje niet meer en kan ik hem ook niet vinden.

Ik zou zijn held zijn als ik achter de titel van het nummer zou komen, dus gebruik ik maar deze site als hulplijn. Hierbij ben ik me er natuurlijk van bewust dat deze vraag enorm kennisvermeerderend is voor vele mensen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lollll ik zit ze ook allemaal te beluisteren, de herzongen orginelen whaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou je tijd kunnen besparen door te zeggen dat ik alle smurfenliedjes op youtube ook al beluisterd heb, maar dat hij er niet bij zat:p En het stond op een cassettebandje die ik vroeger had, maar nu niet meer kan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij de tekst nog weet een stukje laten inzingen, dan kunnen we m wellicht opzoeken met TrackID ;-)

Antwoorden (6)

Kaiser Chiefs met "Ruby" ?
http://www.youtube.com/watch?v=qObzgUfCl28&feature=fvst

Toegevoegd na 1 minuut:
Besmurft klink dat zo:
http://www.youtube.com/watch?v=aAlToaGu5WI

Toegevoegd na 12 minuten:
Bij nader inzien zal het deze zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=XlMfV7A3V00
en besmurft:
http://www.youtube.com/watch?v=udx5Cx5dpJQ

Toegevoegd na 48 minuten:
LAATSTE POGING:
Uit 1997 Hanson met Mmmbop
http://www.youtube.com/watch?v=NHozn0YXAeE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is hem niet. Dat is een goed nummer:) Ik zoek een heel slecht house-nummer van 15 jaar geleden. Maar met de gebrekkige informatie die ik je gegeven heb zou het hem voor hetzelfde geld wel kunnen zijn geweest. Dus wel hartelijk bedankt voor de bijdrage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beluister mijn aanvulling nog eens. Ik wist trouwens niet dat de Smurfen ook zo'n groot repertoire hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha ik vind ze geweldig!! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verbaas me inderdaad ook over hun repertoire.
Maar ook je aanvulling is hem niet, want die is vrij recent. Ik zoek een liedje van 15 jaar geleden. Toch weer bedankt:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet mijn laatste toevoeging. Die was reeds gegeven.
En deze: http://www.youtube.com/watch?v=ZLkeYYySd_U?

Weet je iets meer over de artiesten? 2 brothers on the 4th floor oid?

Toegevoegd na 20 minuten:
en deze:

http://www.youtube.com/watch?v=SprgrFeZiwQ&feature=PlayList&p=085005135F2189A5&index=17
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het deze is :-D Geweldig nummer in ieder geval haha

Orgineel: Hanson - MMMBop

Toegevoegd na 51 seconden:
Smurfen: De Smurfen - Doe die doe da
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scatman John
Scatman (Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop), Maar kan ook:("paa-poo-pee, popadiepapopee, popadiepapopee, popadiepapopee...") zijn;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel bijna zeker dat het 'Good morning, freedom' is van Blue Mink.
Ik heb zelf heel lang gezocht naar dit nummer om het te gebruiken om mijn broer te plagen. Tijdens het huwelijk van mijn zus was dit nummer populair en mijn broertje wilde tijdens het feest dit nummer graag horen. Dus vroeg hij bij de bar naar äpeepappawpapapapadooow" met een hele lange uithaal. Dat vonden ze daar zo grappig dat ze het hem wel 20 keer hebben laten herhalen en iedereen lag in een deuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij: I'm the scatman gezongen door scatman. Dat heeft ook zo'n refrein