hoe werkt spotify en wat is het verschil van premium?

hallo, ik heb vandaag spotify gedownload op mijn computer. Ik vind het een handig programma omdat alle beetje bekende nummers er wel opstaan. Nu vraag ik me af of ik hier altijd gebruik van kan maken of moet ik PERSÉ premium kopen na een maand?
Voor de duidelijkheid ik download er geen muziek van en gebruik het niet op mijn telefoon. Dus ik luister alleen muziek zeg maar.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Het beste antwoord

Je kan er gewoon gratis van gebruik maken, alleen niet alle functies zoals;
- Spotify Mobiel
- Downloads
- Geen Reclames
- Niet onbeperkt
voor meer informatie kun je gewoon mailen naar Spotify: support@spotify.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanks, dit was precies wat ik wilde weten.

Andere antwoorden (2)

Het is een van de beste online jukeboxen. De meeste nummers staan ook in dit systeem. Het enige nadeel wat je hebt, als je geen premium koopt, is dat je nummers niet (legaal) kan downloaden. Verder heb je tussendoor reclame. ( anders zouden ze deze dienst ook niet gratis kunnen aanbieden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb Spotify Premium. Kreeg het gratis bij KPN, daarvoor had ik het nog niet. Premium is echt een aanrader. Het is een soort legaal downloaden.

Spotify zelf is een hele grote muziekdatabase. Mensen maken zelf albums en afspeellijsten die je ook weer kan overnemen. Als je de app op je mobiel hebt, download je gewoon op spotify de nummers, in plaats van illegaal gedownloade nummers, of iTunes nummers, via een snoertje erop te zetten.
Veel mensen zeggen dat Spotify zonder Premium weinig voordelen heeft. Er komt reclame tussendoor, en de optie 'Offline beschikbaar' (waarmee je de liedjes beschikbaar maakt voor bijv. op de fiets, zonder 3G te gebruiken) is niet beschikbaar. Dat maakt het eigenlijk YouTube, maar dan zonder filmpjes.

Spotify Premium daarintegen is echt een aanrader. Ik ga achter de computer zitten, klik een paar van de nieuwste hits aan, zet ze in een lijst. Oortjes van m'n iPod in, en ik stap op de fiets en luister naar die hits. Het staat namelijk allemaal verbonden via je account.
Nadeel is wel, dat er maar 1 apparaat tegelijk 'Online' kan luisteren. Dit betekent dus, dat dat apparaat in de hele database, over internet, liedjes kan zoeken. Een tweede apparaat moet dan offline luisteren, waardoor diegene dus alleen gedownloade liedjes kan luisteren.

Ik weet niet of ik Spotify gekocht had als ik het niet gratis had gekregen, maar ik denk het wel. Het is helemaal niet duur en het werkt perfect. De speler loopt ook door als je de app afsluit.
Ik zou het zeker een maandje uitproberen (Premium).

Over je vraag: Er is een Spotify Proefabonnement, waarin je 30 dagen Premium uit kan proberen, gratis. Daarna kan je kiezen of je naar Premium wil of niet. Als je alleen maar af en toe iets luistert op een PC, zou ik niet upgraden. Maar ik denk dat als je het gemak van Premium eenmaal ontdekt hebt, je het wel fijn vindt.

Advies: probeer het proefabonnement. Dan kan je voor jezelf kijken of je die extra's nodig hebt of niet.