Waarom kwamen de Beatles in Blokker?

Waarom kwamen de Beatles met hun enige twee concerten ooit in Nederland in Blokker? Waarom in dat veilinggebouw in Blokker en niet een echte concerthal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
4.6K

Het beste antwoord

In 1964 kwamen The Beatles voor het eerst naar Nederland en gaven zij een optreden in de veilinghal in Blokker. De ‘Fab four’ die indertijd ook de bijnaam "De duivels" hadden werden namelijk door de grote, reguliere concertzalen geweerd. In veilinghal ‘Op hoop van zegen’, waar normaal gesproken groenten en fruit geveild werden, mochten The Beatles wel een optreden verzorgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Niemand wilde ze destijds binnen hebben. Men was doodsbenauwd dat de tent zou worden afgebroken, zoals in de VS was gebeurd. Maar Blokker durfde het wel aan. Ben Essing, zoon van de burgemeester van het dorp, haalde tussen 1956 en 1966 beroemde artiesten naar Blokker. Onder meer ook Louis Armstrong, Cliff Richard en The Shadows, en Nana Mouskouri.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kun je nagaan hoe de tijd is veranderd ondertussen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.