Hallo! In mijzelf zing ik altijd met liedjes mee, maar ik wil wel eens kijken hoe goed of slecht ik nou echt kan zingen. Hoe kan ik dat testen?

'gewoon' een keer naar een zangles gaan? of heeft iemand andere ideeën? Wat voor zangtechnieken zijn er om te testen hoe goed of slecht je kunt zingen? Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga een keer meezingen met een bandje, opnames zijn niet altijd even duidelijk, en het geluid lijkt dan iets vervormd.. Als je in een koor meezingt gaat je stem op in de rest en is het lastig te horen hoe goed je écht zingt. Zelf zing ik nu al ruim 4 jaar in een band, echter is dit het meeste rock and roll en rhytm and blues, dus het hoeft niet altijd even zuiver te zijn.. Maar ik zou je aanraden gewoon een keer een zangles te nemen, maar t belangrijkste is gewoon dat je er lol in hebt, veel mensen denken van zichzelf dat ze super goed kunnen zingen wat helaas niet altijd zo is... Zoals gezegd, belangrijk is niet echt wat anderen ervan vinden, jij moet er lol in hebben, en geloof t of niet, maar dat heeft ook invloed op je zang, als je gemotiveerd bent, en je vindt het leuk, dan klinkt het ook beter..

Misschien kun je het een keer opnemen met je telefoon of een recorder ofso en kan je zelf kijken wat je er van vind.

zoals al aangegeven kan je idd zangles nemen, of gewoon je stem opnemen.. maar als je echt héél serieus wilt weten hoe goed je kan zingen, dan kan je jezelf op een filmpje zetten terwijl je zingt, je zet het op youtube, je wacht een paar dagen af, of langer, ligt eraan hoe snel je filmpje opgepikt wordt, en daarna bekijk je de reacties en aan de hand daarvan kan je erachter komen of je goed, of slecht kan zingen! maar... dat is ook maar betrekkelijk, want er zijn zat filmpjes van mensen die totaal niet kunnen zingen, en toch populair zijn op Youtube, omdat het juist grappig is om te zien.. toch kan het, er zijn zat mensen die hun filmpjes op internet zetten met hetzelfde idee... of ze succes hebben is een ander verhaal, er zijn ook genoeg mensen die om dezelfde reden als jou online willen staan, om erachter te komen OF ze kunnen zingen...

Er zijn verschillende opties, een paar voorbeelden: - neem jezelf op - vraag een professional - zet jezelf op youtube - knijp een oor dicht (dan hoor je je stem beter) Ik zou persoonlijk voor het tweede gaan, want als je gaat opnemen heb je grote kans dat je stem anders klinkt als je geen goede apparatuur hebt. Succes! :)

Zing gewoon voor je vrienden/familie en vraag eerlijk naar wat ze ervan vinden. Het kost weinig tijd en je hoeft geen prof te vragen of opnameapparatuur te gebruiken! Youtube kan ook: Justin Bieber is ermee beroemd geworden en als hij dat kan...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100