Hallo! In mijzelf zing ik altijd met liedjes mee, maar ik wil wel eens kijken hoe goed of slecht ik nou echt kan zingen. Hoe kan ik dat testen?

'gewoon' een keer naar een zangles gaan? of heeft iemand andere ideeën? Wat voor zangtechnieken zijn er om te testen hoe goed of slecht je kunt zingen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo, jezelf opnemen is inderdaad , zoals hier onder aangegeven wordt, een optie. Verder zijn er een paar dingentjes waar je zelf op kunt letten. Voor zingen heb je niet alleen een mooi stem geluid nodig maar ook punten als timing, uitspraak, je houding, je ademhaling, inlevingsvermogen ect. hoe is jou timing,jou ritme gevoel? kan je goed meetellen op het ritme, hoor je in welke maat het geschreven is? Als je dat onder de knie hebt, zing je waarschijnlijk swingend en is je timing goed. dus zeg maar "op het goede moment zingen" op de maat van het liedje. verder, hoe is je uitspraak? als het anderstalige liedjes zijn is dat vaak lastig om een aantal woorden goed uittespreken, echter is dit geen probleem, zoek het woord even op bij google vertaling en klik vervolgens op het luidsprekertje. hoe is je houding? en je ademhaling? Het is belangrijk als je zingt dat je ontspant. zet je benen een stukje uitelkaar, lekker ontspannen, gooi je armen los. verder is het belangrijk dat je recht op staat. Dit maakt je bewuster van je ademhaling. wat erg belangrijk is, vanuit je buik ademen en van uit je longen daar zit een verschil in (kwestie van even googlen) verder is inlevingsvermogen ook belangrijk. versta en snap jij wat je zingt, is het verhaal wat je verteld je duidelijk. hoe meer dat is, hoe meer jij met passie kan zingen. en... je klank... zoals ik hierboven al zei zoek even op wat de buik en de kopstem/ademhaling doen. (ik red het aantal letters niet in dit bericht). Als je begint met zingen doe altijd even wat oefeningetjes zoals toonladders zingen, op deze manier forceer je niets. Als je zingt, maak je borstkas dan wat groter, steun daar wat op. en verder probeer bij glijtonen (dus van hoog naar laag) altijd de toon hoog te denken. op die manier zit je er nooit naast. want ook je spiergeheugen moet een klank vast gelegd worden. (ja in je stembanden zitten ook spieren) ik hoop je zo voldoende geholpen te hebben. gr

Het beste antwoord

Ga een keer meezingen met een bandje, opnames zijn niet altijd even duidelijk, en het geluid lijkt dan iets vervormd..
Als je in een koor meezingt gaat je stem op in de rest en is het lastig te horen hoe goed je écht zingt.
Zelf zing ik nu al ruim 4 jaar in een band, echter is dit het meeste rock and roll en rhytm and blues, dus het hoeft niet altijd even zuiver te zijn..
Maar ik zou je aanraden gewoon een keer een zangles te nemen, maar t belangrijkste is gewoon dat je er lol in hebt, veel mensen denken van zichzelf dat ze super goed kunnen zingen wat helaas niet altijd zo is...
Zoals gezegd, belangrijk is niet echt wat anderen ervan vinden, jij moet er lol in hebben, en geloof t of niet, maar dat heeft ook invloed op je zang, als je gemotiveerd bent, en je vindt het leuk, dan klinkt het ook beter..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien kun je het een keer opnemen met je telefoon of een recorder ofso en kan je zelf kijken wat je er van vind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Kan wel schrikken zijn.. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met alle respect, het commentaar van X-Factor of een zangdocent niet? Stel dát het slecht is...
zoals al aangegeven kan je idd zangles nemen, of gewoon je stem opnemen..

maar als je echt héél serieus wilt weten hoe goed je kan zingen, dan kan je jezelf op een filmpje zetten terwijl je zingt, je zet het op youtube, je wacht een paar dagen af, of langer, ligt eraan hoe snel je filmpje opgepikt wordt, en daarna bekijk je de reacties en aan de hand daarvan kan je erachter komen of je goed, of slecht kan zingen!

maar... dat is ook maar betrekkelijk, want er zijn zat filmpjes van mensen die totaal niet kunnen zingen, en toch populair zijn op Youtube, omdat het juist grappig is om te zien..

toch kan het, er zijn zat mensen die hun filmpjes op internet zetten met hetzelfde idee... of ze succes hebben is een ander verhaal, er zijn ook genoeg mensen die om dezelfde reden als jou online willen staan, om erachter te komen OF ze kunnen zingen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende opties, een paar voorbeelden:
- neem jezelf op
- vraag een professional
- zet jezelf op youtube
- knijp een oor dicht (dan hoor je je stem beter)

Ik zou persoonlijk voor het tweede gaan, want als je gaat opnemen heb je grote kans dat je stem anders klinkt als je geen goede apparatuur hebt.

Succes! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zing gewoon voor je vrienden/familie en vraag eerlijk naar wat ze ervan vinden. Het kost weinig tijd en je hoeft geen prof te vragen of opnameapparatuur te gebruiken!

Youtube kan ook: Justin Bieber is ermee beroemd geworden en als hij dat kan...