Is er een verschil tussen 320kbps audio en full hd(filmpje met audio)?

ik zou graag het beste geluid krijgen, omdat anders het niet mooi klinkt als ik het versterk. Grootte van het bestand maakt niet uit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

320kbps betekent 320 kilobite (als in 0,320 kilo). Dit is niet heel veel, dus zal de kwaliteit minder zijn. Bij HD heb je verschillende varianten: HD, Full HD... allebei zijn gewoon goed, en Full HD geldt alleen voor beeld. Maar voor HD kiezen is altijd beter als 320kbps.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
320 kb/s (320 kilo dus) is behoorlijk hoog voor MP3, er wordt vaak beweerd dat hoger geen zin heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoger voor MP3 bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kb is kilobite en nog kleiner dan 1 MB dus is kb kleiner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je weet niet waar je over praat. bite bestaat niet, het is bit of byte "1MB is kleiner dan 1kb", ja prima dat weerspreek ik ook niet. Wat jij misschien wil zeggen is: 1kilobit = 0,001 megabit (overigens niet MB want dat betekent MegaByte) of 320kliobit = 0,32 megabit. Echter, 320 kilobit = 0,320 kilo slaat op kaas. http://www.leerwiki.nl/Het_verschil_tussen_bits_en_bytes
Full HD zegt iets over het beeld, 320 kbps zegt iets over het (mp3) geluid. Je kunt het dus niet met elkaar vergelijken.
Voor een goed te versterken geluid is 192 meestal voldoende, dus 320 is top. Nog beter is ongeomprimeerde audio zoals bijvoorbeeld .wav maar dan moet je rekening houden met ca 6 tot 10 keer grotere bestanden.