Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kun je iets op een cd branden als je de cd al gebrand hebt?

ik had eerst iets op mijn cd gebrand, maar het was het verkeerde bestand. Dus nu wil ik het goeie erop zetten. maar dat lukt niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat gaat ook niet, meeste CD's kan je maar een keer branden, je hebt speciale CD's die je meerdere keren kan branden CD-RW's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling op mr Tomaat:

'n opneembare CD is een eenmalig opslag medium. Na het branden wordt de CD meestal afgesloten (CD at Once methode) waardoor er niets meer kan worden bijgeschreven.
De CD is dan alleen nog te gebruiken als 'alleen lezen' medium waarop dan geen bestanden meer kunnen worden aangebracht.

'N gewone opneembare CD kun je wel open laten om er later nog wat bestanden bij te zetten als deze nog niet vol is. Dit is een aparte optie in het brandprogramma.
Zo'n CD is dan alleen leesbaar en te openen op de computer waarop deze gebrand is, niet op andere computers. Je kunt op zo'n CD echter geen bestanden overschrijven met andere bestanden om een fout bestand te vervangen.

Er zijn ook CD-RW (Read Write) CD's waarop je net als op een harde schijf bestanden naar believen kunt schrijven, wissen en overschrijven. Dit type CD is echter niet op alle CD spelers afspeelbaar (voor muziek) maar wel door iedere computer te lezen (pc compatible).

Dus samengevat moet je de opneembare CD waarop niet de juiste bestanden staan voortaan gebruiken als onderzetter of weggooien en gewoon een nieuwe CD branden waarop je dan wel de juiste bestanden zet.

Of je neemt een CD-RW en brandt daar de bestanden op. Deze kun je dan later altijd weer wissen of veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding