ik heb een cd gemaakt met leuke liedjes en het is klaar. Maar ik wil er een nieuw liedje opzetten kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Hangt ervan af wat voor soort cd het is. Cd rw wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de CD na het branden eenmaal afgesloten hebt dan kun je er niets meer bij zetten, ook al zou er nog lege ruimte op de CD zijn. De CD is dan "geautoriseerd" om als afspeelbaar medium te fungeren.

Zolang je een CD beschrijft en niet afsluit en dan maakt het niet uit of dat je dat in een keer doet of in meerdere sessies, kun je er nummers bijzetten. Dat gaat natuurlijk net zolang tot dat de CD vol is. Daarna kun je er ook niets meer bij zetten. 'N te volle CD kun je ook niet afsluiten maar daar zorgt het brandprogramma wel voor dat dat niet kan gebeuren. Voor het afsluiten is een aantal Kb nodig die de CD geschikt maakt om afgespeeld te kunnen worden in gewone CD spelers zoals die in de auto.

Een uitzondering is de herschrijfbare CD ( CD+RW of CD-RW).
Deze CD's kun je steeds weer opnieuw wissen en herschrijven of bestanden toevoegen (tot ie vol is).
Voor muziek opnamen zijn deze CD's minder geschikt... Veel CD spelers kunnen niet overweg met dit formaat en weigeren zulke CD's af te spelen, uitzonderingen daargelaten.
Ze zijn echter wel altijd afspeelbaar op de PC waarop ze gebrand zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helder! +