Waar gaat het liedje 'Buffelo soldier' van Bob Marley over?

Een goede uitleg a.u.b.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.8K

Het beste antwoord

De titel en teksten verwijzen naar de Afro-Amerikaanse cavalerie regimenten die bekend staan als "Buffalo Soldiers". Deze streden in de oorlogsconflicten vanaf 1866. Ze kregen de bijnaam omdat hun donkere huid en donker krullend haar deed denken aan buffels. Het waren ook sterke mannen. Marley vergeleek hun strijd om te overleven met de overlevingsstrijd van de donker gekleurde bevolking. Het waren juist de Afro-Amerikanen die het land opgebouwd hebben, dus ze zouden als gelijken moeten worden behandeld.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De titel en de tekst gaan over zwarte Amerikaanse legereenheden die bekendstonden als Buffalo Soldiers en vochten in de Indianenoorlogen na 1866.
AlphaLimaSierra