hoe heet in de gitaarwereld als je van die lijntjes hebt waar stipjes op staan, wat precies laat zien waar je je vingers moet zetten op de snaren?

ik zoek dat namelijk met beatles muziek.
zoiets bedoel ik bij het plaatje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

Wat je hier weergeeft is een akkoordenschema. Als je zoiets ook wilt als weergave voor de noten die je los moet spelen, dan kan je zoeken op tabweergave. Je zoekt dus op de term "tabs".

Toegevoegd na 2 uur:
In het Nederlands zoek je op de term tabulatuur, zie ook de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Viingerzetting. Maar bedoel je misschien tablatuur?