Kan je dwarsfluit op je eigen spelen?

Hallo,
Ik heb doe al een paar jaar klarinet(5 jaar) dus muziekkennis genoeg. Maar ik wil graag dwarsfluit spelen. Maar kan ik het best aan de academie of gewoon thuis.
Met een fluit, een boek en grepentabel moet het toch lukken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Heb je wel eens geprobeerd op een leeg flesje te blazen? Als het je op die manier lukt om een mooie toon te krijgen dan kan jij zeker ook dwarsfluit leren spelen. Precies zoals je zegt, met een fluit, een boek (bijvoorbeeld "A tune a day" van Paul Herfurth), en een grepentabel (ook online te vinden, bijvoorbeeld http://www.harmonieexcelsior.nl/instrumenten/docs/fluit.pdf) gaat dat vast wel lukken!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh dank je wel, bedankt voor de nuttige informatie.

Andere antwoorden (1)

Het moeilijkste is om er geluid uit te krijgen, maar weer makkelijker dan bij een klarinet; je moet over het gat blazen i.h.a. Voor de rest is het het principe van een pijp met gaten erin (zelfde als klarinet).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah ok, dus thuis beginnen kan geen enkel probleem zijn buiten het blazen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat moet je even op YouTube bekijken (of een half uurtje hulp vragen van iemand die het wel kan): http://www.youtube.com/watch?v=4rWod9erODY