Waar kan je oudje voetballiedjes terugvinden?

Ik ben op zoek naar een oud voetballiedje, theme song... van vroeger.
Ik weet dat België er iets mee te maken had.

Ik dacht aan ofwel de song van het Europees Kampioenschap 2000 (België en Nederland) ofwel aan de theme song van de competitie (Jupiler Pro League). Het is al een tijdje geleden, het oude logo van de Pro League werd nog gebruikt toen (zie afbeelding).

Ik heb al theme songs van het Europees Kampioenschap opgezocht, maar die waren het dus niet. Heb ook al liedjes van de wereldbeker beluisterd, ook zonder succes (1996, 1998, 2000, 2002, 2004, 2006).

Wat ik ook nog weet, is dat er een soort van spelletje voor op de computer was (volgens mij op cd-rom, maar kan ook even goed via een website geweest zijn). Heel simpel, je kon gewoon uitslagen tussen 2 ploegen invullen, die dan door gingen naar de volgende ronde. Ik dacht de ploegen landen waren, waardoor ik denk dat het om een europees of wereldkampioenschap ging. Maar dat oude logo van de Jupiler Pro League zat er ook ergens bij, dus dat verwart mij nu weer een beetje.

Wat ik ook nog weet is dat het niet zo recent is. Wij hadden nog een windows 98 waar ik het op speelde, in ons vroegere huis (in 2004 ben ik verhuisd, dus het was zeker daarvoor).

Ik weet dat dit allemaal een beetje verwarrend klinkt, maar als iemand nog weet waarover ik het heb, zou ik het graag willen weten (realiseerde me net dat ik dat vroeger zo een leuk deuntje vond).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Kan je alleen adviseren om naar het voetbal museum te gaan in Middelburg, daar kan je echt heel veel terug vinden.. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bedoel je Campione door E-type? Dit is de enige die ik kan bedenken.

Ik blijf zoeken voor je!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas, is hem niet. Heb ik ook al opgezocht (net als alle andere liedjes die gebruikt werden tijdens EURO 2000). Toch bedankt voor de moeite
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik blijf zoeken, nu wil ik het weten ook :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind echt niks meer :(. Misschien zijn ze niet officieel aan voetbal gerelateerd. Misschien zoek je een van deze:
*Pennywise - Bro Hymn
*The White Stripes - Seven Nation Army ?