Wat is goede geluidisolatie voor onder een drumstel?

De vloer tussen 1e en begane grond is van hout. De drum dreunt dus flink door. Hoe kan je zorgen dat het geluid niet van boven naar beneden komt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
4.1K

Antwoorden (5)

Verhoginkje maken op 4 pootjes, dan vermijdt je contactgeluid. Daartussen een of meerdere oude matrassen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Die pootjes geven dan het geluid door.
Je hebt geluiddempend materiaal wat je gewoon bij de Gamma, Fixet, Praxis etc kunt kopen.
Het lijkt op glaswol met pinten ertussen. (bv. rockwool =merk)

De ellende is, dat je dan een eigenlijk een heel nieuwe vloer bovenop je hout-vloer moet leggen.
Het kost dus best een hoop energie.
Maar is het wel waard.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dikke kurktegels isoleren goed bedek de vloer er goed mee.
11 jaar geleden
contact geluid verminderen, je zou dikke rubber tegels kunnen gebruiken (voor op een plat dak), hier weer een plaat hout / vlonder o.i.d. op kunnen leggen.

succes, nussie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een vehoging maken op je kamer, door een paar houten pallets te gebruiken, die te vullen met glaswol en te bedekken met tapijt en daaroverheen weer een vloerkleed te leggen. Zo werd het bij de oefenruimte waar ik veel kwam gedaan. Het beste kun je dan je muren ook nog bedekken met schuimrubber, glaswol en gipsplaten om het nog meer geluiddicht te maken, maar ik weet niet of je daar de mogelijkheden voor hebt.