Ik heb vroeger ooit een klassiek lied gehoord, maar ik ken de uitvoerder noch de titel. Ik ken enkel het verhaal hierachter. Wie kan me helpen?

Het verhaal gaat over een reus die wordt gevangengenomen door een dwergenvolk die hem vastbindt met enkele koorden. Ze voeren hem naar een grot terwijl hij slaapt, maar dan wordt de reus wakker. Hij maakt zoveel kabaal dat de grot instort, en hier wordt het stuk dan ook heftiger. Herkent iemand dit verhaal? Laat het me zo snel mogelijk weten. Alle hulp is welkom. O ja, het bekendste deel van het stuk wordt (in mijn oren toch) staccato gespeeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (2)

Vanwaar haal je het verhaal?
Ik kan er zo niet direkt opkomen maar ikzou eens proberen in het repertoir van Grieg.
Robert
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dacht ik ook meteen aan!
Misschien bedoelde je dit :
Songs from Gulliver's Travels (1939)

Toegevoegd na 5 minuten:
en lijkt dit er op :
it's a hap hap happy day
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat is geen klassieke muziek...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klassieker uit 1939 ?
Amadea
11 jaar geleden
Als iemand vraagt naar een klassiek lied, dan wordt een lied uit de traditie van de klassieke muziek bedoeld. En geen lied uit een oude film of musical!
capthavoc
11 jaar geleden
ik dacht ook gulliver reizen ?
Maar het kan ook het verhaal van odysseus(homerus? )zijn geen idee of daar opera of instrumentale muziek van gemaakt zijn ?
misschien helpt het ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, misschien helpt het om bij het (goeie) antwoord
te komen