Hoeveel liedjes heeft 'Steely Dan' geschreven?

Het zijn er in ieder geval veel, gelukkig!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze hebben in totaal zo'n 120 nummers opgenomen.
Of ze die allemaal zelf hebben geschreven, weet ik niet.
Zie de lijst met lyrics:
http://www.steelydan.com/lyricsalpha.html
(misschien ook leuk om te hebben).

Antwoorden (2)

Als ik goed heb geteld op http://www.songfacts.com/artist-steely_dan.php dan zijn het er dertig.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik waardeer je inzet om alles te tellen, maar ik ken er letterlijk minstens 40 uit mijn hoofd.
Amadea
11 jaar geleden
Weet je dan wel zeker dat Steely Dan die zelf geschreven heeft? Het kan toch best zijn dat ze ook door anderen geschreven liedjes uitvoeren?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik weet het vrij zeker want Steely Dan is echt uniek daarin, de teksten zijn altijd erg ingewikkeld (tenminste de gedachte erachter). je kan eigenlijk meteen horen dat Steely Dan het geschreven heeft.
Alle tracks van hun albums bij elkaar opgeteld zijn het 60 nummers. Met het solowerk van Donald Fagen erbij gerekend inclusief zijn nieuwste cd Sunken Condos, zijn het 92 titels (hij heeft ook een paar covers opgenomen). Als je het gezamenlijke werk van Walter Becker en Donald Fagen dat ze maakten voor Steely Dan (later uitgebracht onder de namen 'Early Years' en 'Old Regime') ook nog mee laat tellen zijn het 102 songs in totaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fout