Hoe kan je een hoge/rock stem leren ontwikkelen?

Ik heb een lage en zachte stem. Er zit bijna geen rauwheid in en dit vind ik erg jammer. Nu zou ik graag willen leren om een hogere stem en/of een rock stem te krijgen. Een voorbeeld van een liedje die ik graag zou willen leren zingen is "Gethsemane van Jesus Christ Superstar". Er zijn twee versies die ik mooi vind en dat zijn het origineel van Ted Neeley en de versie van Steve Balsamo.

Nu is mijn vraag of zulke stemmen zijn aan te leren en welke makkelijker is aan te leren.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
De Versie van Ted Neeley is hieronder bijgevoegd

De andere versie kun je vinden met deze link >>> http://www.youtube.com/watch?v=_QozXX7Ndrk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een harde, rauwe, lage rockstem, toch zou ik graag de hoge noten ook halen. Daarom +1

Het beste antwoord

Als volwassene is alleen oefenen de manier om het te ontwikkelen.
Als je nog in de groei bent, even geduld hebben misschien komt het vanzelf ;-)