Als je een bar akkoord op de derde fret neemt, hoe heet dit akkoord dan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Dat kunnen er veel zijn. Ik denk dat je de G bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je er 2 akkoorden bij optellen dus Am word Cm, E word G, G word B etc.

Toegevoegd na 42 seconden:
Dat optellen moet je doen als je het akkoord zonder bar pakt op de eerste fret.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan iemand mij de 2 minnen uitleggen,zodat ik weet waar ik de fout in ben gegaan. Naar mijn idee gaf ik namelijk een goed antwoord op de vraag.
Dat hangt er heel erg vanaf op welke snaar je barre begint. Hierbij zijn er 4 mogelijkheden. Als je je barré op de derde fret houdt vanaf de E snaar met een Am houding (zie eerste bron) dan heb je een G Major barre akkoord. Haal je de middelvinger weg van de G snaar, krijg je een G mineur akkoord. Als jouw barré akkoord vanaf de A snaar begint op de derde fret moet je even doortellen. A is de grondtoon van het barré en twee fretten verder (3e fret) heb je de A (nulde fret) - Aes - B - C. Je hebt dus een C barré akkoord. Hiervan heb je ook een major en een mineur akkoord. Houd je een barré vanaf de 3e fret van de A snaar naar de hoge E snaar en een barre op de 5e fret met een barre vanaf de D snaar heb je te maken met een C major akkoord. Houd je hem als een Am akkoord (zie derde bron) dan heb je een C mineur akkoord.