Is het veilig voor mij om mijn eigen muziek in Google Drive te zetten?

IK heb een heleboel gedownloade muziek, ik zou deze graag overzetten op Google Drive zodati k deze altijd ter beschikking heb. Maar is het wel veilig en toegestaan om dit te doen? Ik heb de meeste nummertjes namelijk gewoon gedownload van het internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Het beste antwoord

"Veilig" kan 2 dingen betekenen: je privacy èn de kans dat je je bestanden kwijtraakt. In theorie is het allebei niet "veilig". Dat komt door de idiote voorwaarden die Google hanteert. Dit kun je lezen in de voorwaarden en daar dien je mee akkoord te gaan.
"Google heeft het recht de inhoud te gebruiken, op te slaan, te reproduceren en aan te passen."

In de praktijk zal het allemaal reuze meevallen. Google is geen verlengstuk van Buma/Stemra of de stichting Brein, en is dus geen opsporingsdienst. Bovendien als Google in je bestanden gaat zitten neuzen, dan gebeurt dat alleen maar door computers om b.v. gerichter te kunnen adverteren.

M.i. kun je rustig gebruik maken van Google drive, mits je altijd zorgt dat je een kopie bewaart van alles wat je daar neerzet. Als opeens blijkt dat Google echt zaken aanpast of verwijdert, dan heb je je originele files nog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi, ineens de 2 betekenissen die ik wou weten in 1 antwoord.