Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een normale Franse Hoorn en een Waldhoorn?

We hebben bij de muziekvereniging de mogelijkheid om tweedehands instrumenten over te nemen. Er staat een Hoorn van het merk Artist bij en een Waldhoorn van Hoyer.
Maar wat is nou het verschil tussen een waldhoorn en een hoorn want als ik op google kijk zie ik vrijwel dezelfde foto's verschijnen. Of is de stemming tussen beide instrumenten verschillend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waldhoorn is een ander woord voor Franse hoorn. De term Franse hoorn is eigenlijk onjuist, omdat het een verkeerd overgenomen vertaling is (deze benaming is uitgevonden in Engeland tijdens de 19de eeuw omdat toen de meeste orkesthoorns uit Frankrijk geïmporteerd werden, en om ze te onderscheiden van de jachthoorn). In Nederland en Duitsland wordt altijd gesproken van waldhoorn. Er zitten dus geen verschillen tussen.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

geen

dit is de duitse wiki van de waldhoorn

http://de.wikipedia.org/wiki/Waldhorn

verander je de taal in ndederlands krijg je

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoorn_(muziekinstrument)

dus een andere naam voor hetzelfde instrument
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe zijn het dezelfde instrumenten, tenzij er een zogeheten dubbele hoorn bij zit.

Voor de aanschaf van een dergelijk instrument, zeker 2e hands, zou ik iemand meenemen/vragen die er verstand van heeft, bijvoorbeeld een muziekleraar, die jullie ongetwijfeld voor de leerlingen hebben. Soms lijkt het ene instrument beter terwijl het andere beter is.

Kijk ook goed voor wie het instrument bedoelt is, wil je dat er leerlingen op gaan spelen, neem dan een iets robuuster instrument, is het bedoelt voor de hoornist in het orkest dan kun je ook een instrument welke cilinders welke voorzien zijn van koord nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding