Ik schrijf songteksten, waar stuur ik ze naartoe?

Ik heb op internet gezocht, maar kan geen antwoord vinden. Als ik op de websites van platenmaatschappijen zoek, word ik ook niet veel wijzer. Weet iemand of ik ze gewoon naar de platenmaatschappijen moet mailen, of dat dit anders werkt?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kan je meedoen met songtekst wedstrijdjes of zo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek een artiest welke mogelijk belangstelling heeft.
Of mooier nog, doe er zelf wat mee. :) Platenmaatschappijen doen hier niks mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben wel benieuwd naar een tekst. Als je wilt mag je wel een tekst naar me sturen dat zou ik leuk vinden XD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 100 eurie doet ie dat vast wel :p

Het beste antwoord

Alleen maar songteksten zijn niet echt een eindproduct, net zoals alleen maar muziek en alleen maar zang dat ook niet zijn. Voor platenmaatschappijen is 't dus lastig om al die losse flodders (alleen maar tekst, alleen maar muziek, alleen maar zang) te managen. Wat je dus nodig hebt (als je commercieel) iets met je teksten wilt doen) is een compleet product. Ergo, zoek een componist, zoek een zanger(es) of band en maak daarmee een compleet product dat je als geheel aan kunt bieden aan een platenmaatschappij.

Wat natuurlijk overeind blijft is dat we hier niet weten hoe goed jouw teksten al dan niet zijn, of ze bijvoorbeeld al zijn gemaakt met een bepaald muzikaal metrum, en of ze Nederlands of Engels zijn - of een andere taal, en welk literair genre je aanboort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (2)

Ik bedenk me ineens, als je nu een tekst hebt, dat volgens jou precies past bij een bepaalde zanger/zangeres of band, stap dan direct op hen af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas zitten platenmaatschappijen hier niet echt op te wachten. Ze geven dan ook vaak aan, dat al het materiaal dat wordt opgestuurd niet bekeken zal worden. Dit omdat er heel veel mensen zijn die een songtekst of een liedje op willen sturen, dit kunnen ze nooit allemaal beluisteren.