Waarom wordt het liedje "Les Lacs du Connemara" zo vaak op een bruiloft gespeeld?

En waarom zwaait men dan in het rond met servetten?

Toegevoegd na 3 dagen:
Specifieker: waar/hoe is de traditie gestart?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
15.5K

Het beste antwoord

het is een heel romantisch lied, dat veel mensen aanspreekt. misschien dat het zwaaien met de servetten de stemming verhoogt, een gezamenlijk uiting van vrolijkheid als spel op de maat van de muziek.

het is hetzelfde idee als op begrafenissen/crematies, waar ook vaak dezelfde muziek gespeeld wordt, omdat mensen bij die klanken, die muziek in een bepaalde stemming geraken. of andersom gezegd, dat mensen in een bepaalde stemming die muziek nodig hebben/waarderen en derhalve draaien, voor de stemming dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ken geen franse taal, hooguit een paar woordjes, maar op het gehoor klinkt het gewoon erg feestelijk, en wat wil je nou nog meer op een bruiloft dan feestelijke muziek, wat ook nog mooi is én in het Frans, dé taal van de liefde? Bovendien kan je er leuk op dansen én het spreekt veel mensen aan, ongeacht welke leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn dat niet die onnozelaars van de Pfaffs die hiermee begonnen zijn? En natuurlijk dat iedereen dit na-aapt hè, het was immers te zien op den TV!!!