Waar haalt 538 hun muziek vandaan?

Ik wil weten waar Nederlandse Radio Stations hun muziek vandaan halen maar dan bedoel ik niet van waar ze het downloaden maar hoe ze altijd zon goeden playlist hebben met de leukste nummers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn zenders waar de DJ's vaak zelf de muziek bij elkaar mogen zoeken(3fm), andere zenders (10gold) laten dit door een iemand aparte functie uitzoeken, daar is de baan van een dj minder uitgebreid.
Het geheim van een goede DJ is niet alleen een lekker praatje, maar ook gevoel voor de muziek.
De meeste zenders hebben wel afspraken over het format, zoals het percentage top40 hits, of het promoten van nieuwe singles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat noemen ze een format en daar staat in wat voor type muziek ( rock house pop en zo nog meer) ze om welke tijd draaien per uur beschreven . Dus je begrijpt wel dat het format en welk nummer onder welke categorie valt een groot geheim is