"Tight lemae on barrel racers and a horse bucking" In het nummer Bull rider van Johnny Cash, Wat betekent het woord "LEMAE"? Kan het nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Inderdaad is de betekenis van het woord nergens te vinden. Zou het uit het Latijn afkomstig zijn? Er is een overdag vliegende nachtvlinder die Virbia Labae heet. De Engelse naam daarvan is Bog Holomelina Moth. Maar een verklaring van de naam is niet te achterhalen.
Dan ga ik het proberen af te leiden uit de verdere tekst: Paardenracers rond drie (olie)vaten en een steigerend paard. Wat zit er dan strak op/om die renners? Het zou de hoed kunnen zijn. Maar het waarschijnlijkst lijkt me de teugels.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Rinbo23;

De enige verklaring die ik zo gauw even vinden kan is dat lemae een soort fruit is. Misschien iets limoenachtigs? Ik kan er geen verband met de tekst mee leggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een verklaring gevonden: een soort parasiet. Maar of die ook bij rodeostieren voorkomt?