Hoe kan ik iets hoger zingen?

Ik heb qua zingen een redelijk bereik, maar zou juist aan de hoge kant een paar noten hoger willen zingen. Zijn daar trucks voor? bv hoofd wat omhoog, of juist omlaag?
Ik weet wat de ademhalingstechniek zou moeten zijn. (denk ik) (middenrif)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.4K

Antwoorden (4)

Je moet vooral je hoofd omhoog houden, begin laag, en ga steeds hoger. Herhaal dit.
Ik ben geen prof, maar misschien zou je op les kunnen gaan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze zeggen dat oefening kunst baart, maar ook je zing stem heeft een limiet...en je moet de juiste stem hebben om hele hoge noten te kunnen raken....heel veel zangers/zangeressen hebben die niet.

denk om het forceren van je stem, anders kan je poliepen krijgen, of bij het vervormen van je zangstem

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om je stembereik te vergroten zijn er wel degelijk oefeningen. Hoe je je hoofd houdt terwijl je zingt maakt geen verschil in je stem bereik. De 'oude' methode (octaaf zingen, van C tot een octaaf hoger, E, G en C, de hogere C een paar maal achter elkaar en dan weer G, E en C en dan steeds een halve noot hoger), is door veel moderne technieken achterhaald.

Er is een nieuwe techniek met nieuwe oefeningen die een goed resultaat hebben opgeleverd voor mijzelf en mijn echtgenoot. Het wordt gegeven door iemand die veel on line kan tonen, maar de echte cursus moet je natuurlijk betalen, tja, er is niets voor niets meer...

Zijn naam is Per Bristow en zijn website is 'The SInging Zone'.

Er zijn meerdere methodes op CD, maar de Per Bristow cursus is de beste van wat ik heb geprobeerd. Het zijn trouwens geen CD's die Per Bristow heeft maar DVD's zodat je ook kunt zien wat hij doet.

Veel sukses!
PS - Naast de websites waarvan hier onder de url, is hij ook op Youtube maar ik kon in de gauwigheid geen ander voorbeeld vinden dan de laatste url. Toch wel leuk om te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het helpt ook als je je buikspieren en je middenrif aanspant tijdens het zingen.
Zo kan je makkelijker kracht zetten en worden hoge noten makkelijker, en door hiermee te oefenen zal ook je bereik hoger worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoogte (en laagte) van de toon van je stem wordt bepaald door je stembanden. Door ze uit te rekken wordt je stem hoger, door ze korter te maken wordt je stem lager. Vergelijk het met een snaar op (bijvoorbeeld) een gitaar: als je hem aantrekt (dus langer maakt) wordt de klank hoger, en omgekeerd, als je hem losser laat, wordt het geluid lager. De spieren in je middenrif hebben daar geen enkele invloed op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ademhalingsoefeningen zijn bedoeld om langer te kunnen zingen zonder adem te halen.