Zijn de melodieën van de liedjes van André Hazes voor hem geschreven of bestonden die al?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
18.7K

Antwoorden (3)

voorzover ik weet heeft hij al zijn liedjes zelf geschreven, muziek en tekst !

Toegevoegd na 7 minuten:
uit onderstaande bron:

>>>In 1976 werd Hazes voor de tweede keer ontdekt; deze keer door Willy Alberti.
Nadat hij eerder aan de kost was gekomen als fabrieks-arbeider, lichtmatroos, boekbinder, bloemenbesteller, fietsenmaker, schoorsteenveger, slagersknecht, bouwvakker, grondwerker, sloper, diskjockey, marktkoopman en kelner, werkte Hazes op dat moment als barkeeper in café "de Krommert". Zingen beschouwde hij als hobby.
>>>André schreef samen met zijn neef Toni Leroy, die korte tijd gitarist was in The Outsiders, een kerstliedje.
Dit zong André Hazes zelf in en ze zorgden ervoor dat het bandje met daarop de opname van André bij Willy Alberti in de bus kwam. De bedoeling van André was dat Alberti dit lied ging zingen, omdat hij de tekst wel vond passen bij diens stijl. Alberti vond de opname geweldig en belde André Hazes diezelfde avond nog op. Hij wilde dat Hazes het zelf zou zingen en dan zou hij wel helpen met het uitbrengen van de single. Door bemiddeling van Alberti verscheen er een single van het liedje Eenzame Kerst. De plaat werd prompt een grote hit. In de Nationale Hitparade steeg het van #16 naar #1. De opvolgers Mamma en De Vlieger waren bescheiden successen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De italiaanse liedjes waren gecoverd, verder heeft hij zelf nummers geschreven, maar werden ook voor hem geschreven door oa Herman Pieter de Boer en Hazes' neef Tonnie Leroy. Liedjes werden ook gecomponeerd door Leidse band Catapult. Op het album Dit Is Wat Ik Wil op, een plaat met deels vertaalde blues- en rock & roll-klassiekers. Op de plaat wordt hij onder meer bijgestaan door rockers Herman Brood, Jan Akkerman en Kaz Lux.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
André Hazes schreef teksten op muziek die voor hem geschreven was of schreef teksten op bestaande nummers, zoals 'You don't owe me' van Lesley Gore dat hij bewerkte tot 'Zeg maar niets meer'.