Motown zag in Michael Jackson een charismatische zanger en begon hem in 1971 klaar te stomen voor een solocarrière. In 1972 had Jackson zijn eerste nummer 1-hit als soloartiest: de single Ben, het titelnummer van een thriller voor kinderen over een jonge jongen die bevriend raakt met Ben, een rat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland kwam de cover van Bill Withers' 'Ain't no sunshine' twee weken eerder de top 40 binnen dan 'Ben'. Het nummer behaalde de 16e plaats "('Ben' de 2de). In Amerika was 'Got to be there' al in '71 een hit (4e plaats). In '72 volgde daarop 'Rockin' Robin' (2de plaats) en 'I wanna be where you are' (16e plaats). Daarna volgde Ben en dit was daar zijn eerste nummer één hit. Dan rest alleen nog de vraag, bij welke notering is een lied een hit? ;-)