Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend: 'I think you're swell'? (+ filmpje)

Op de (kinder/tiener)show Victorious is een liedje genaamd 'I think you're swell'
ik ben goed in Engels maar ik weet niet wat swell is. of is 't een afkorting van iets?
Er staat een filmpje van het liedje bij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Swell is slang/spreektaal voor 'cool' of 'tof'
kijk voor meer info van de herkomst op de toegevoegde bron:

swell (v.)
O.E. swellan "grow or make bigger" (past tense sweall, pp. swollen), from P.Gmc. *swelnanan (cf. O.S. swellan, O.N. svella, O.Fris. swella, M.Du. swellen, Du. zwellen, O.H.G. swellan, Ger. schwellen), of unknown origin.
swell (n.)
early 13c., "a morbid swelling," from swell (v.). In ref. to a rise of the sea, it is attested from c.1600. The meaning "wealthy, elegant person" is first recorded 1786; hence the adj. meaning "fashionably dressed or equipped" (1810), both from the notion of "puffed-up, pompous" behavior. The sense of "good, excellent" first occurs 1897, and as a stand-alone expression of satisfaction it is recorded from 1930 in Amer.Eng.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"I think your swell"betekend, ik vind dat je een topper bent, ik vind dat je gaaf bent etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding