Wat is de betekenis achter het nummer 'cleaning out my closet' van Eminem?

Het zou over zijn moeder gaan maar er zijn ook speculaties over dat het meer met zijn oom te maken zou hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.6K

Antwoorden (1)

Het gaat over zijn moeder: hij bekijkt zijn leven en probeert schoon schip te maken. Hij kijkt naar zijn moeilijke kindertijd, naar conflicten met zijn moeder. Hij heeft het ook over zijn boosheid naar de familie (wellicht die oom?) en dat hij nu beter af is zonder ze. Verder zegt hij dat zijn verhaal over zijn moeder niet is om daar publiekelijk voordeel uit te halen.

Hij beschrijft ook hoe hij geleden heeft onder het feit dat zijn moeder de psychische stoornis Münchausen by proxy heeft in de zin: "All my life I was made to believe I was sick when I wasn't" dus het gaat echt vooral over zijn moeder.