hoe heet het notenblad dat voor alle instrumenten wordt gemaakt om als geheel een nummer te krijgen ?

elk instrument heeft een eigen notenblad, en dat samen maakt het een geheel tot een nummer. maar hoe heet zoiets waar alle noten van de instrumenten op een pagina staat, om een nummer compleet te krijgen?

sorry dat het omslachtig wordt omschreven, weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen.

Toegevoegd na 23 uur:
Edit: Een betere omschrijving: stel ik wil voor een harmonie lord of the rings fellowship laten spelen, dan kan niet iedereen de zelfde tonen spelen want dit klinkt niet en gaat niet.

bijv de viool partij heeft iets, klarinet partij, hobo, panfluit ect.

Je heb dan voor elk instrument een apart blaadje wat die moet spelen. Dat hele pakket samen dat kun je ergens kopen. Maar hoe heet zoiets zo'n hele pakket. ( het is niet goedkoop)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Directiepartij/partituur

Het beste antwoord

Dat zijn de losse partijen.

Toegevoegd na 21 minuten:
De partituur is het overzicht wat de dirigent gebruikt, waar alle partijen in het klein onder elkaar gedrukt staan. Van een partituur af je partij spelen is vrijwel onmogelijk, dan moet je veel te vaak omslaan.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de klassieke muziek heet dat een partituur.