Hoe werkt spotify offline? Hoe kun je nou zonder downloaden toch offline muziek luisteren? Of 'kost' het toch geheugen? (premium versie)

Je kunt offline tot 3.333 nummers opslaan. Dit moet ontzettend veel geheugen kosten. Zoveel geheugen heb ik niet meer beschikbaar en toch kan het.
Er is een verschil tussen offline opslaan en downloaden. Downloaden kost extra geld per nummer en offline opslaan is een 'gratis' optie in de Premium versie.
Wie kan mij uitleggen hoe dit offline opslaan werkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
4.6K

Antwoorden (1)

Voor het offline luisteren van een liedje via Spotify moet je eerst een afspeellijst aanmaken. Dit doe je door in het meest linkermenu op '+ nieuwe afspeellijst' te klikken. Als je dat gedaan hebt, maak je een naam voor je lijst en sleep je nummers die je wilt hebben op je lijst daar naar toe.

Als je afspeellijst klaar is, dan ga je naar je afspeellijst (er in het linkermenu op klikken. Rechtsboven in het middelste vak ergens staat een knop met 'Offline beschikbaar'. Die knop kan je aanklikken, en dan springt hij op groen. Als hij op groen staat, kun je de lijst offline afluisteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, dan heb ik de vraag verkeerd begrepen.
Spotify slaat de offline-bestanden op op je locatie met de meeste beschikbare ruimte. Dus mocht je Spotify bijvoorbeeld én op je computer én op je telefoon gebruiken, dan zal hij de bestanden op je computer wegschrijven omdat je daar meer opslagruimte heb dan op je telefoon. Je kunt dit wel wijzigen, als je wil dat hij het op je telefoon ipv computer opslaat. Hij slaat de bestanden dus wel op. Maar het zijn geen 'gewone' muziekbestandjes. Het zijn een soort speciale uit code opgebouwde geluidsbestandjes die alléén Spotify kan afspelen. Vandaar ook dat Spotify bestanden het in een andere mediaspeler niet doen en normale muziekbestanden zoals MP3 en WMA niet in Spotify kunnen worden afgespeeld. De manier van wegschrijven van Spotify kost niet zo veel ruimte, vandaar dat je zo'n grote afspeellijst kan hebben, iets wat je met mp3 bestanden nooit zou lukken op een telefoon.