Waar staat de punt voor bij FUN. ??

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 34 seconden:
Ps. FUN is een muziekgroep voor de mensen die dat niet weten..:P

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Ik denk dat je het antwoord op je vraag min of meer kunt afleiden van hun website. Ze noemen zichzelf FUN. of fun.
Beide namen worden door elkaar gebruikt.

De letterlijke vertaling van fun is 'plezier'. Die naam kan natuurlijk voor verwarring zorgen. Om te voorkomen dat je de naam telkens tussen aanhalingstekens moet zetten om duidelijk te maken dat met FUN de groep wordt bedoeld en niet het woord 'plezier', hebben ze een punt achter hun naam gezet. Zo staat er op hun website:

Fun. on NPR’s Weekend Edition

Als er "Fun on NPR’s Weekend Edition" had gestaan, dan zou de betekenis heel anders zijn geweest...

Kortom, de punt maakt duidelijk dat niet het woord "plezier" wordt bedoeld, maar de naam van de groep.
Die punt had overigens ook een uitroepteken kunnen zijn.
Bij bedrijven (ook in Nederland) wordt er tegenwoordig wel vaker een punt of uitroepteken achter de naam gezet.