Schreef Frank Boeijen het liedje "Linda" voor Linda de Mol?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: dank voor de antwoorden!

Antoni
11 jaar geleden
in: Muziek
3.8K

Het beste antwoord

Nee, zeer onwaarschijnlijk.

Ik heb niet kunnen terugvinden waar Frank zijn inspiratie vandaan heeft gehaald, om de naam Linda te gebruiken.

Het nummer Linda werd in 1983 een hit. Op dat moment was Linda de Mol nog niet doorgebroken. Is ook onwaarschijnlijk dat Frank en Linda elkaar voor de doorbraak al prive kenden. Linda komt uit Hilversum en Frank uit Tilburg.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fout frank komt uit Nijmegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vooral dat jaartal doet het 'm. Plusje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een plusje van mij. De carriere van Linda de mol begon in 1985 op de radio. Het liedje was toen al 2 jaar oud.
Antoni
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra, dankjewel voor je antwoord. Je hebt een hele analyse gemaakt om een antwoord te kunnen geven. Grappig en handig! Ik kies jouw antwoord als beste antwoord!

Andere antwoorden (1)

Nee, het liedje is niet voor iemand in het bijzonder geschreven:

"Linda bestaat niet. Frank Boeijen heeft haar verzonnen. Omdat de zanger tijdens repetities nog geen woorden voor het refrein heeft, zingt hij ‘lala lala lala’ en ‘lala’ wordt al snel 'Linda'."
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanwaar die min bij het vorige antwoord?
Ik geef een plus!
Kristal
11 jaar geleden
Gewoon het juiste antwoord, dus een +1. Ha die Rose ;-) Long time no see :-)
rose
11 jaar geleden
Ha die Kristal, ik goeievraag op een waakvlammetje.... ;-)
Kristal
11 jaar geleden
Ja, soms zijn er gewoon andere dingen aan de orde :-)
Antoni
11 jaar geleden
Rose, dankjewel voor je antwoord! Leuke extra informatie over het liedje.