Ik wil beginnen met Piano spelen. Zou een Yamaha NP-31 een goed begin zijn?

Ik heb niet echt de ruimte om een piano te plaatsen in mijn huis.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik heb een filmpje gevonden op youtube. Ik denk dat het deze is:

http://www.youtube.com/watch?v=D7T9KxBUnIY

Als het deze is dan ja. Dat is een goeie om mee te beginnen. De 31 staat trouwens niet voor het aantal toetsen. In het filmpje word gezegd dat deze 76 toetsen heeft. Een "gewone" piano heeft vaak 88 toetsen. Je zit dan dus op één octaaf minder, maar tenzij je graag klassieke stukken wilt spelen die heel hoog/laag zitten zou dat geen probleem moeten zijn.

Ik zie in het filmpje dat deze yamaha aanslaggevoelige en "Weighted" toetsen heeft. Hij zou dus moeten aanvoelen als een echte piano.

Zelf ben ik begonnen op een keyboard zonder aanslaggevoeligheid of verzwaarde toetsen, maar als je kunt moet je gaan voor eentje MET deze dingen.

tl;dr: Ja dat is zeker een goed begin.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is het mooie. Je hebt geen ruimte meer nodig om piano te spelen. maar om nu echt exact hetzelfde van een piano te kunnen verwachten?.. HEtg komt allemaal zeer dicth in de buurt. Qua geluid is Yamaha geweldig. Toetsenaanslag kan je zelfs instellen, maar het gevoel van de echte piano, heeft alleen de piano.. Maar je kan het zeker leren. de 31 wil zeggen 31 toetsen. hoe meer toetsen hoe meer octaven. Logisch. Maar je wil met pianospelen oefenen op d snelhed en plaatsen van je vingers. Dat kan perfect op deze NP-31