Welke plaat ken je, met een plaatsnaam in de titel, die algemeen in Nederland bekend is?

Bijvoorbeelden:
Utereg me Stadsie van Herman Berkien
New York, New York van Frank Sinatra en
Tulpen uit Amsterdam van Herman Emmink.

Bij voorbeelden = natuurlijk Voorbeelden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb hier een keer een popquiz ronde aan besteed: Belfast Child _ Simple Minds Woodstock - Joni Mitchell One Night In Bangkok - Murray Head Maid of Orleans - OMD I Left My Wallet in El Segundo - A Tribe Calles Quest Herst en Nieuwegein - Spinvis Fairytale of New York - The Pogues San Francisco - Scott McKenzie Munich - Editors Ultravox - Vienna Rio - Maywood Chicago - Sufjan Stevens Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant

oh oh Den Haag van Harry Klorkestein

Is dit een kwis vraag?

Osdorp posse - origineel amsterdams

van Kooten en De Bie: Zwolle zonder dolle .

Wim Sonneveld - Aan de amsterdamse grachten

Wat moet algemeen bekend zijn in Nederland, de plaat of de plaats. Niet algemeen bekend maar daarom niet alsnog geniaal: ZwareJongenZ - Welkom in Vlaardingen

Opgezwolle

"Amsterdamned" van Loïs Lane

Woensel West van Hans Teeuwen & Roland Smeenk

Bronnen:
http://ttp://www.youtube.com/watch?v=peqDsYbzmkE

Guus Meeuwis - Brabant Voor het geval provincies ook meetellen dan!

Herman Emmink - Tulpen uit Amsterdam - Beetje oud, maar dit moet je toch wel kennen! ~ Ze zouden een edit functie moeten toevoegen om dit gewoon bij m'n oude post te zetten...

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=85U-77_5lWk

O ja, en natuurlijk: Lange Frans & Baas B - Mee naar Diemen Zuid (echt verschikkelijk, maar wel bekend)

Ha, die Coby& John; Nog wat juweeltjes; "Toen wij van Rotterdam vertrokken" "Op de sluizen van IJmuiden" "Als de klok van Arnemuiden" "Oh, Oh, Den Haag" "We gaan naar Zandvoort al aan de zee" De artiesten die al dit moois voortbrachten moet ik jullie helaas schuldig blijven.... "Caféetje in Sneek" van Drs. P.

Rowwen Heze - "Venlo"

Lpis Lane - Amsterdamned The Beautiful South - Rotterdam The Mountain Goats - Going to Utrecht Wieteke Van Dort - Arm Den Haag Mac404 - 6a.m. In Eindhoven Henry Cow - Groningen David Becker - Road To Venlo Hans Teeuwen - Nederland Mooi lijstje dacht ik zo.... Over Amsterdam zijn trouwens wel meer dan 500 liedjes geschreven....

Lange Frans- Amsterdam huilt

Winter in Hamburg, zomer in Zeeland

Furtips - When My Baby Smiles At Me I go to Rio Michael Jackson- Stranger in Moscow 2pac- californie love dante thomas- miss california José Fernández Diaz- Guantanamera Heaven, Hell or Houston - ZZ Top Chicago - Crosby, Stills and Nash Streets of Philadelphia - Bruce Springsteen Atlanta - Stone Temple Pilots Miami 2017 - Billy Joel Queen of New Orleans - Bon Jovi Please Come to Boston - Dave Loggins San Francisco - Scott McKenzie LA Woman - The Doors Detroit Rock City - KISS Miami - Will Smith Voor een waslijst met nummers zie link

Nergens in de zaal zo stroef, als in Hippolytushoef - De Dijk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100