Hoe heet het instrument waarbij de met stokjes op van die balkjes slaat?

Dan hoor je TING ting geluiden. Geen triangel!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
6.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een triangel heeft geen balkjes ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij noemen dat overigens ook wel muziek ;-)

Het beste antwoord

Daar heb je er veel van:
Xylofoon (is van hout)
Klokkenspel
Metallofoon
Marimba
En vast nog wel meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vibrafoon
Gamelan (Indonesisch) Algemeen heet een dergelijk apparaat een idiofoon. Dat betekent zoiets als: eigen stem. Het is een verzamelnaam voor instrumenten die gemaakt zijn van een materiaal dat uit zichzelf een toon voortbrengt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Idiofonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de vibrafoon was ik nog vergeten! De gamelan kende ik wel maar zat even niet meer in mijn systeem :-)

Andere antwoorden (2)

een xylofoon wellicht?

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.digischool.nl/mu/leerlingen/mt/instrumenten/xylo.htm
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Precies! Plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje! Die zocht ik!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ rieneke ,ik moest zo lachen bij de vraag met als opmerking ting ting en geen triangel dat ik niet eens het antwoord kon typen :-)))
Rieneke1
11 jaar geleden
en ik moest weer lachen om jouw reactie; wij noemen dat ook wel muziek ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zo lachen we wat af ;-)
Xylofoon misschien.