Als je wilt werken met grote artiesten, welke mogelijkheden heb je dan om dit te bereiken?

Je hoort altijd dat je dan de muziekindustrie in moet. Maar wat houdt dat nu precies in? En welke opleiding(en) en welk traject moet je dan volgen om zoiets te bereiken?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zou dan het liefst werken met de nieuwe liedjes die ze hebben gemaakt. Dus opnemen, bewerken etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.3K

Het beste antwoord

Dat ga je niet bereiken door zomaar een opleiding te volgen. Het gaat erom dat jij ergens talent voor hebt, en dat gebruikt om goed te worden. Waar liggen jouw specialiteiten? Je kunt misschien grimeur, geluidstechnicus, cameraman(/vrouw), regisseur, kostuumbeheerder, toneelmeester, of ga zo maar door worden. Allemaal biedt dat mogelijkheden om met een grote artiest te kunnen werken. Maar wij kunnen jou niet kant en klaar een weg aanbieden om daar te komen. Je moet uitgaan van de mogelijkheden die je zélf hebt!

Toegevoegd na 2 uur:
Mogelijke opleidingen die je kunt volgen:
- http://rotterdam.sae.edu/nl/course/4616/Eerste_Fase_van_de_Opleiding_Geluidstechniek_Rotterdam
- http://www.soundevolutionacademy.com/opleiding.html
- http://media-production-course.nl/audio_opleiding/
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, je moet een opleiding kiezen, waarbij je je talent kunt ontwikkelen en bovendien zijn artiesten ook maar gewoon mensen, met hun positieve maar ook negatieve karaktertrekken, ze willen vaak niet door een fan geholpen worden, dus als het je daarom te doen is, dan zal dat niet gaan werken... +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb nu mijn interesses bijgevoegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Trek een nummertje, er zijn nog 72367 wachtenden voor u met 10x meer kwalificaties, talent en netwerk.

Maar goed, een hoopvoller antwoord? Zorg dat je goed bent, want je zult moeten concurreren met de captains of industry. Die 'captains of industry' en 'de artiesten' zijn reeds twee handen op één buik, daar kom je niet zomaar even tussen.

Opleiding? Een opleiding muziek is in veel gevallen een ticket naar het arbeidsbureau.

"Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.."