Hoe weet ik welk strumming pattern ik moet gebruiken bij een song?

Ik heb sinds kort een ukulele gekocht. Ik kan al tabs spelen op de gitaar. maar bij de ukulele werk je meer met akkoorden. Maar hoe weet ik bij welke song ik welke strum moet spelen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.1K

Antwoorden (3)

Zie linkje voor tips. Maar ik strum zelf ( gitaar) puur op gevoel en gehoor... Tot ik het mooi vind klinken en het gemakkelijk speel...

http://www.ukulelestrumming.com/ukelele-strumming-first-lesson/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het niet bij het liedje staat moet je zelf iets verzinnen. Een veel gebruikt patroon is DDU UDU (D=omlaag, U=Omhoog aanslaan). Maar het ligt ook aan het aantal tellen van een akkoord, meestal is dat 4.
Om een geschikt slagpatroon te vinden kun je op elke hele tel een slag omlaag doen en er dan Down en Up strokes aan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan alleen maar het juiste strumming pattern bepalen door te luisteren, bij sommige partituren staat genoteerd welke slag geaccentueerd moet worden en welke niet, maar heel vaak werkt het gewoon beter om te luisteren naar het nummer dat je wilt doen. Vervolgens bepaal je wat je doel is, moet ik het origineel na doen of giet ik het in een nieuw jasje. Vanuit daar bepaal je de vrijheid die je hebt bij het toevoegen van je eigen creativiteit.

Overigens is het niet zo dat ukelele alleen maar word gebruikt voor akkoordbegeleiding, hoewel ik hem zelf daar in live-situaties alleen maar voor gebruik, tot op heden.