Mag je kleine stukken muziek gebruiken in je reclame clipje?

Ik heb net een klein (reclame) clipje gemaakt voor mijn nieuwe ipad app. Ik wil deze hoofdzakelijk gebruiken op de website van de app. Maar in de clip komt ook een klein stukje muziek van Sam Sparro "Happiness" (The Magician Remix) Dit duurt maar 10 seconden. Is dit legaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Zolang er auteurs rechten op het muziek zitten is het illegaal.

Toegevoegd na 27 seconden:
Of je moet toestemming hebben natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel. Zelf een stukje muziek componeren en maken.
Dan is het van je zelf (wel dus ook eigen nummer maken) en mag je het overal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toestemming krijgen is ook niet zo moeilijk (wel kostbaar :)).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook rechtenvrije muziek die je met bronvermelding of naamsvermelding mag gebruiken. Op deze site staan een paar voorbeelden van sites waar je rechtenvrije muziek kunt krijgen/kopen: http://www.pepermunt.net/muziek/waar-kan-ik-muziek-downloaden.html (Ergens halverwege de site) Van http://soundcloud.com/ heb ik ook wel eens wat afgehaald. Maar daar moet je goed opletten of het rechtenvrij is of niet!