Kan iemand mij de vingerzetting van 'Nocturne in C sharp minor' van Chopin geven?

Aan het eind van dit lied zitten vier snelle loopjes, en ik weet niet hoe de vingerzetting is. Zou iemand die op kunnen schrijven?

Toegevoegd na 3 uur:
Het gaat om no. 20 in C sharp minor
http://www.youtube.com/watch?v=cectrAqFSZQ

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Vingerzetting is bepaald niet uniform: het ligt er aan hoe groot je handen (vingers) zijn, en vooral ook aan je techniek. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn, dat je door een bepaalde vingerzetting op ideeen wordt gebracht, en die eventueel zelf nog aanpast.

Ik zie die "4 snelle loopjes" niet zo snel; wel een stel lastige gebroken akkoorden in de linkerhand op het eind.
Zie plaatje.

Hier een download link voor de complete nocturne, inclusief vingerzetting. Succes!

http://totalpianist.com/music/classical/c/chopin/nocturnes/nocturne-op-27-no-1.pdf

Toegevoegd na 1 uur:
In het plaatje hieronder de juiste Nocturne, met (voor zover ik dat kan overzien) ook de juiste vingerzetting.
Het oude plaatje heb ik weggehaald, want daar hebben we niets aan ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is volgens mij niet de muziek die ik bedoelde, ik heb even op youtube gekeken en het is no. 20 in c sharp minor. Maar toch bedankt, vooral voor de bladmuziek!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is het deze, en die kun je ook downloaden.
http://nl.cantorion.org/music/2483/Nocturne-No.-20-Piano Ik begrijp nu beter wat je met de "vier snelle loopjes" bedoelt. Een tip in het algemeen: Je moet bij de start van zo'n loopje alle mogelijkheden even uitproberen. Want een loopje van laag naar hoog, loopt soms mis als je zomaar automatisch met de duim begint, omdat je dan bij "onderdoor zetten" met je duim op een zwarte toets terecht komt. Dat gaat technisch niet lekker. Begin met de duim, en loop je vast, probeer dan het zelfde loopje met de 2e vinger te beginnen. Kom je weer niet uit, start dat met de 3e vinger etc. Op die manier kom je er bijna altijd uit. Helpt dit je een beetje op weg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het antwoord even bewerkt: oude plaatje met foute nocturne weggehaald en een nieuw plaatje neergezet met de nocturne die jij bedoelt.
Waarschijnlijk is nu het vingerzetting-probleem opgelost?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, als ik met de 2e vinger begin is het inderdaad veel logischer. Dankjewel!