Is het luisteren naar arabeskmuziek slecht voor je?

Met slecht bedoel ik voor je hersenen of voor je ziel, of te wel voor je gezondheid...

Arabeskmuziek is muziek met een doorlopende en repeterende muzieklijn, die vooral in het Midden-Oosten wordt beluisterd. Het is een muziekstijl met een grote invloed van een viool en ook typische instrumenten uit het Midden-Oosten zoals de darbuka enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Waarom zou luisteren naar muziek slecht voor je zijn. Ieder heeft zijn eigen smaak, en als je daar een goed gevoel bij hebt wat is daar mis mee.

Zolang je de muziek niet knetterhard zet dat de buren er last van hebben is toch prima.

Als deze muziek je niet agressief maakt maar juist relaxed, ga lekker genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee is niet slecht voor je hersenen, niet voor je ziel en niet voor je gezondheid...

Nee het kan wel psychische perseverantie maken, maar dan heb je dat in je, dus dan triggert die muziek iets wat toch al in Jou bestaan kon, anderen hebben daar dan weer totaal geen last van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mooi antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan zich eindeloos herhalen in je hoofd, dat zeg ik...
Wat een onzin. Natuurlijk niet. Als er muziek slecht voor je is dan moet je eerder denken aan metal, house, punk of rap (en die laatste hoofdzakelijk om de teksten). De muziek die je opfokt is "slecht" voor je en dat is iets anders dan opzwepen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo,

Waarom zou het niet goed zijn om naar deze muziek te luisteren?Ik bedoel als jij of andere mensen dit lekkere muziek vinden om erna te luisteren dan moet je dat zeker doen.Persoonlijk denk ik niet dat muziek slecht voor je hersenen of ziel is.Het kan natuurlijk wel dat je er niks aan vindt dan moet je er vooral niet naar luisteren want dan raak je alleen maar geirriteerd door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles in overvloed kan schadelijk zijn. De pop muziek die in het Westen populair is heeft ook een doorlopende en repeterende muzieklijn. Apart van het feit dat het allemaal erg 13 in een dozijn en erg irritant is, kan ik niet zeggen dat het fysieke schade aanricht (in en van zichzelf).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er onrustig van wordt is het slecht voor je.
Als je er rustig van wordt is het goed voor je.
Anders is het niet erg.

Dit ligt per persoon anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het diepe Spanje , waar je nog elke dag geconfronteerd wordt met de invloeden van de prachtige moorse beschaving (Granada, Cordoba) luisterde ik in mijn jeugdjaren tijden de verplichte siesta van 3 tot 5 naar arabsche muziek. Dat waren , zijn nog steeds genotsmomenten. Sereniteit en innerlijke rust en op de achtergrond een klaterend fonteintje. "Cantan los ninos en la noche quiete. Arroja claro Fuente serena" Frederico Garcia Lorca
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe mij toch maar
'Noches en los jardines de España' van Manuel de Falla http://www.youtube.com/watch?v=4x_pVQi8XQY
Maakt niet uit, omdat iedereen z'n eigen smaak voor muziek heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle nieuwe muziek maakt nieuwe paden in je brein en breidt zodoende je denkvermogen/bevattingsvermogen uit. Zal in de meeste gevallen denk ik wel gezond zijn...
rose
14 jaar geleden
Ik denk dat je hier heel erg op je gevoel af moet gaan. Voelt het goed dan is het goed. Als het echt naar voelt, je wordt er bijvoorbeeld misselijk van dan is het voor jou niet goed. Dan kun je het niet goed verwerken, ik heb dat een tijd gehad met Bach.
Omdat de ervaringen met muziek veranderen zul je muziek af en toe opnieuw moeten proberen, naarmate je ontwikkelt kun je steeds meer dingen verwerken.

Nieuwe of andere muziek dan je gewend bent stimuleert en als het niet echt slecht voelt, zou ik het zeker aanraden.