Hoe moet je mp3 bestanden op cd zetten zodat je ze op een normale cd speler kunt beluisteren?

Ik las hier op goeievraag al iets van dat je er wav. bestanden van moet maken, moet je dan gewoon een converter downloaden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
12.2K

Antwoorden (5)

Afhankelijk van je brandprogramma kies je gewoon voor Audio-CD.
Meeste brandprogramma's accepteren mp3 en converteren deze zelf naar de juiste formaat.
Let wel je niet heel veel nummers op een Audio cd branden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad een optie om losse software te downloaden.

Makkelijker is om de brandsoftware die je al hebt te gebruiken. Bijna al deze pakketten hebben een optie om een audio cd te branden. Dan selecteer je de mp3 bestanden en deze worden dan automatisch naar .wav omgezet alvorens ze worden gebrand.

een andere optie is om dit te doen vanuit het met windows meegeleverde 'Windows media player' (nieuwere versies). Deze heeft ook een optie om audio cd's te branden. Hier kun je dan de bestanden die op je computer staan selecteren en om laten zetten naar .wav. Bij de keuze voor een audio cd gebeurt dit automatisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met madia player van windwos windwos media player alls je hem opent dat moet je op branden kliken en een leege CD der in doen en dan die nummers die je wilt branden in de lijst sleepen en dan staat der boven branden daar moet je op druken en je mp3s worden gemaakt en om gezet naar een andre bestand zo dat hij geen mp3 meer is maar geen gewoone CD audio bestand .het kan ook met nero der staat ergens in het menu maak audo CD klik daar op sleep de mp3s daar heen en druk op branden en de mp3s worden daar ook om gezet naar CD audio gr bruiker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het ook gedaan om zelf een CD te maken. Je kunt gewoon windows media player openen en daarmee kan je je bestanden op je CD branden. Helemaal rechts staat dat. Je hoeft je mp3 bestanden dus niet om te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm tegenwoordig kun je op bijna alle "normale" CD spelers mp3s afspelen en op een CD kun je meer dan 100 mp3 nummers opzetten en op een audio CD, wav bestanden dus, kunnen maar 17 of 18 nummers erop. Ik weet niet wat je doel is maar ik zou het bij mp3s blijven.