Ik heb een vox ac15, zonder effecten er op, maar er kan wel een footswitch in, wat heb ik daar aan?

ik heb een topboost ingang, en een normale ingang, en achterop zit een footswitch ingang, wat heb ik daar aan? en wat voor footswitch kan ik dan het beste kopen?

Het is een buizen. volgens mij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.6K

Het beste antwoord

op de ac 15 is de footswitch ingang voor de optionele VFS2A Footswitch

zie video

kopen

http://www.bax-shop.nl/voetschakelaar/vox-vfs2a-dubbele-voetschakelaar-met-led/product-details.html

specs

Algemeen:
De VOX VFS2A voetschakelaar is speciaal ontworpen voor de VOX Valve Reactor en AC Custom versterkers. Maar de VFS2A werkt ook bij nagenoeg alle versterkers met een footswitch-ingang. Het pedaal is geheel van metaal en heeft twee hoogwaardige metalen voetschakelaars. Hierdoor is het uitstekend bestand tegen elke vorm van podiumgeweld. Het schuimrubber op de onderkant houdt de VFS2A altijd op zijn plaats, hoe hard u ook trapt.

Bij de VOX Valve Reactor versterkers schakelt u met de VFS2A tussen het normal en overdrive kanaal. Maar ook tussen OD1 en OD2 van het overdrive kanaal. Bij de VOX AC Custom versterkers gebruikt u de VFS2A voor het aan- en uitschakelen van de Reverb en Tremolo. In één oogopslag kunt u aan de twee heldere LED lampjes zien welk kanaal of effect is ingeschakeld.

lees hier verder

http://www.bax-shop.nl/voetschakelaar/vox-vfs2a-dubbele-voetschakelaar-met-led/product-details.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook al heb je geen effecten on board kan je dus iig schakelen tussen je kanalen (clean en overstuurd)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens Internet schakelt die footswitch de tremelo en reverb aan en uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een footswitch is een effect, dus bijvoorbeeld distortion of chorus.

De meeste mensen die gitaar spelen en effecten gebruiken, hebben een gitaar aangesloten op een effectpedaal (eentje om het even makkelijk uit te leggen). Dan gaat het geluid van de gitaar via het effect naar je versterker en wordt er verder niets meer met het geluid gedaan.

Als je via de footswitch ingang werkt, kan je ervoor kiezen om het geluid direct naar je versterker te laten gaan en dan gaat hij eerst via het geluid van de versterker en dan via het geluid van het effectpedaal, dus krijg je een ander soort geluid.

Ervaren gitaristen hebben bijvoorbeeld tussen hun gitaar en versterker een distortion en een delay staan en hebben zij via de footswitch ingang nog een chorus en phaser staan, om andere geluiden te krijgen. Je kan dus ook de chorus en phaser naast de distortion en delay zetten, maar dan hebben de chorus en phaser minder invloed op het hele geluid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je bent in de war met een effect loop volgens mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk dat je effect send return bedoeld.
En de reden daarvoor?
http://www.gitaar.net/wiki/index.php/FAQ/EffectenAansluiten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verwarrend allemaal:) wat zon lehle 1 @ 3 doet hoe noem je dat dan? dat je kan kiezen via je pedalen naar je versterker te gaan of zonder pedalen.