zijn er nederlands talige rappers die ook beroemd zijn in het buitenland?

Zijn er nederlans talige rappers die ook beroemd zijn in het buitenland

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop dat er geen Nederlandstalige rappers zijn, die beroemd zijn in het buitenland. Het is al erg genoeg als ze hier de oren van veel mensen lastig vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
InekevL: er zit zo'n draaiknop op je radio, verrekte handig ding!

Antwoorden (5)

Kraantje pappie treed regelmatig op in belgië weet ik. Namen zoals sef en Gers Pardoel zijn daar ook bekend. Wiz Khalifa heeft ooit getweet dat hij in zijn privéjet naar het nummer 'de leven' van sef luisterde. Nederlandstalige rappers zijn dus wel terdege bekend in het buitenland!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel veel Nederlandse Dj's, maar geen rappers. Er zijn wel Nederlandse rappers die bekend zijn in het buitenland maar ze rappen dan in het Engels..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jep, zoals Diggit. Die rapt nederlands en engels
VEEL Nederlandse rappers hebben in de jaren met GROTE RAPPERS uit onder andere AMERIKA gewerkt. Hier een paar van de rappers die grote dingen hebben bereikt:

Cilvaringz
Kwam in 1997 in aanraking met de Wu-Tang Clan en is later lid geworden van de Wu-Tang Killa Beez. Hij is de enige Nederlander die lid is van de Wu-Tang Clan. Hij heeft gewerkt met onder andere: RZA, Raekwon, Ghostface Killah, Method Man, Masta Killa, Killah Priest, GZA, Killarmy, Pharrell Williams & Ne-Yo.

Mr Probz
Heeft gewerkt met onder andere Joe Budden, The Game, Royce Da 5'9", Joell Ortiz en Killah Priest.

E-Life

Heeft een tournee gedaan met Ice Cube.
Kempi
Kempi heeft in 2009 een remix gemaakt van het nummer Revolutie samen met de Outlawz (rappers: E.D.I. Mean en Young Noble), de oude groep van 2pac. Verder maakte hij ook een nummer met Layzie Bone (van Bone Thugs-N-Harmony) genaamd; The Light.

Brainpower
Brainpower heeft in 2002 een mixtape samen met Nas gemaakt van het liedje One Mic van Nas, het nummer werd uitgebracht in België en Nederland maar werd niet zo een grote hit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze rappen dus in het Engels, en spreken zelf Nederlands als moedertaal, dus in die zin zijn het Nederlandstalige rappers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja gino pietermaai met doe de 360
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, Gers Pardoel is een keer op japans tv gekomen