Wie heeft deze muziek gemaakt?

Die recente moordenaar in Noorwegen had ooit een youtube filmpje geplaatst wat op dit moment circuleert. Op de achtergrond hoor je hele epische muziek met een vrouwenstem. Deze kun je vinden op de website van het NRC handelsblad.

Los van zijn haatdragende ideologien en natuurlijke absolute gruweldaad, ben ik benieuwd wat voor muziek dit is?
Misschien kan iemand mij hiermee helpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wil namelijk graag naar deze muziek kunnen luisteren zonder dat ik zijn haatzaaiende filmpje tegelijktertijd hoef te spelen. Danku.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit is de link naar dat filmpje. http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/24/verdachte-aanslagen-noorwegen-wordt-morgen-voorgeleid/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Amadea
12 jaar geleden
Een link is wel zo prettig, nu moeten we al een speurtocht doen om het filmpje te kunnen horen.....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee inderdaad, hij staat er nu bij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd de muziek is mooi ja de rest is idd niet fijn nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daarom twijfelde ik ook een beetje of ik deze vraag moest stellen. Maar goed, het gaat me alleen om de muziek en mooie muziek zou niet minder mooi moeten zijn omdat een psychopaat het misbruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd de muziek staat los van die maniak die het gebruikte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarom is het toch geen probleem dat je deze vraag stelt je zegt zelf de ideeen van die maniak verafschuw ik het gaat om de muziek meer niet das toch dan duidelijk

Het beste antwoord

Volgensmij heb ik het gevonden via mijn iPhone. The dreaming Anew: Memories of Cimmeria. Eronder staat: OST/Keine Künstlerinformation.

Deze cd wordt er bij afgebeeld!http://www.google.nl/imgres?q=dreaming+Anew:+Memories+of+Cimmeria.&um=1&hl=nl&sa=N&tbm=isch&tbnid=eJaGmU96IlOSJM:&imgrefurl=http://www.amazon.com/Dreaming-Anew-Memories-Cimmeria/dp/B001A7GZDI&docid=4XUTZN6HuoaXEM&w=280&h=280&ei=PMItTqz5JM-r-gaTrODsDQ&zoom=1&iact=rc&page=1&tbnh=142&tbnw=142&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=87&ty=77&biw=1600&bih=782

Toegevoegd na 1 minuut:
Ooh die link is wel groot. En lelijk! :P Zo dan:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is muziek van Alexander L'Estrange en Dan Hewson. De titel is "Morning skies". Ik dacht een vrouw te horen, maar het blijkt een countertenor te zijn. Zie http://www.audionetwork.com/production-music/composer/alexander-lestrange_239.aspx
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is hem niet, vergelijk ze maar eens....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan inderdaad wel eens van de zelfde makers zijn, maar dit nummer staat niet op morning skies. Hoe kwam je zo bij deze namen terecht trouwens?