Hoe kan je nou het beste de F noot op de gitaar spelen?

En zijn er ook goede alternateven om de F-noot te spelen?

Ik krijg de F-noot niet onder de knie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Persoonlijk gebruik ik altijd deze greep en heb daar totaal geen moeite mee. Een kwestie van oefenen en gewenning. Je wijsvinger (1 op het plaatje) gaat dus over alle (zes of twaalf, afhankelijk wat voor gitaar) snaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de wijsvinger net achter de fret haaks op de snaren drukken? of op de fret?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de vinger in het midden houden. Er zijn wel alternatieven, met de wijsvinger de e en b snaren samen indrukken, maar dan mogen de lage e en a snaren niet meeklinken en dan krijg je geen mooi vol geluid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de hulp!

Andere antwoorden (4)

bedoel je toevallig het F akkoord? De f noot is simpelweg de eerste fret van de eerste snaar de 2e fret van de 3e snaar en wederom de eerste fret van de 6e snaar. Dat moet je gewoon met de juiste vinger doen (je wijsvinger voor de 1e fret en je middelvinger voor de 2e) Het is een kwestie van de gitaar goed vast houden. Je vingers recht op de snaar te zetten en niet te lange nagels hebben. Er is verder geen truck voor als je nog steeds moeite hebt is het gewoon een kwestie van veel oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is wel lang geleden dat ik gitaar heb gespeelt
De eerste 2 snaren kan je met je wijsvinger samen doen dan de rest.
Kijk of je je gitaar goed vast hebt anders redt je het idd haast niet En verder is het oefenen en oefenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan zelf ook slecht de F spelen (akkoord) en heb vooral moeite met de laatste (6e snaar) indrukken.
Je kunt er dan voor kiezen om slechts 2 snaren ingedrukt te houden (de eerste 2) en dan alleen de 1e 4 snaren aan te slaan. Dan klinkt het als een goede F en heb je het hele gedoe met de pink niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de F ook heel lastig om te spelen, daaorm gebruik ik het barre akkoord van de F. Klinkt raar maar ik vind die makkelijker :)

Je legt je wijsvinger op het hele eerste vlak. Je middelvinger op het vlak ernaast op de 3e snaar. En je ringvinger en pink op het vlak ernaast op de 4e en 5e snaar. (snaren vanaf onder gerekend)

Of kijk bij dit plaatje naar het bovenste voorbeeld: http://www.melbay.com/samples/21296pg10.gif