Waarom geven ze op de radio niet aan wat voor liedje er speelt? Je vind iets mooi maar je weet niet hoe je het moet opzoeken.

Bij sommige liederen noemen ze het weleens, en vooral het verhaaltje bij het plaatje is iets leuks.
Maar vind het heel irritant zo weet men niet wat er draait, al is het bij bekende zangers zo dat je het wel meteen herkent.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Het beste antwoord

Je kan op internet de playlist opzoeken, daarin zie je alles wat er die dag gedraaid is, je hoeft dus alleen het tijdstip te onthouden wanneer het liedje gedraaid werd. Als je in het bezit bent van een iphone raad ik je aan de gratis app "soundhound" te downloaden, deze app herkent de muziek, en laat zien van wie het nummer is, de songtekst, op welk album het nummer staat en nog veel meer informatie over de artiest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vaak kan je op de website van de radiozender terugvinden welk lied er op dat moment speelt. Bijvoorbeeld radio538.nl of qmusic.nl.
Soms ook op de display van de autoradio.
Op de radio is het soms irritant als de presentator na ieder liedje aan het woord is. Dan draaien ze meedere liedjes achter elkaar zonder te praten.
11 jaar geleden
ik weet niet of in het bezit bent van een smartphone, maar zoja, zet dan de app shazam erop, die is gratis en herkent ieder liedje wat uit je speakers komt, mits het de originele artiest en geen live versie....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een telefoon bij je hebt waar je notities op kan zetten, een agenda of iets vergelijkbaars, dan kan je een regel van het liedje wat je onthouden heb er in zetten. Als je dan thuis ben, dan kan je het liedje op zoeken door het stukje van de tekst in te typen en daarachter lyrics of songtekst in de zoekmachine:

stukjevanhetliedje lyrics songtekst

dan kan je het snel terug vinden.

Als je je telefoon vergeten ben, zorg dan dat je een pen bij je hebt en een stuk papier, een fysieke agenda kan dan of gewoon een bonnetje, of iets anders wat je dan in je portomonnee doet, of iets wat je vaak bij je hebt, dan doe je hetzelfde en zoek je het thuis op.

Als je helemaal geen papier bij je hebt, en geen pen.... tja, dan is het de kunst om het stukje tekst te onthouden... en dan thuis op te zoeken.

Toegevoegd na 52 seconden:
En je kan, als je een smartphone hebt waar je apps op kan zetten, een app downloaden die naar "muziek luistert" en het dan voor je op zoekt. Zelf heb ik soundhound.