Waarover gaat de tekst van "The lion sleeps tonight" ?

Wanneer je de lyrics leest (b.v. via deze link: http://www.metrolyrics.com/the-lion-sleeps-tonight-lyrics-token.html ) dan lijken er een heleboel onzin woorden in te staan.

Toch heb ik het gevoel dat de woorden een diepere betekenis hebben. Weet iemand iets meer over de achtergrond van deze song-tekst ?

Is die 'sleeping lion' b.v. het dier, de leeuw of staat het juist voor een bepaald persoon ? En de 'village' is dat een bepaald dorp of stad, of juist een willekeurige zoals je ze overal vindt.
En die 'onzin-woorden', is dat misschien toch een gewone taal, of zijn het puur mooie klanken ?

Kortom: graag enige duiding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
4.1K

Het beste antwoord

de Lion hier is het slapende kind.

wimoweh is een verkeerde vertaling van uyimbube (zulu voor: jij bent een leeuw)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is eigenlijk een geruststellend liedje. In de jungle, in het dorp, jij bent de leeuw (jij heerst).