Hoe kan ik een midi keyboard of midi drumpad aansluiten op fl studio?

En hoe kan ik ze dan gebruiken? Dankuwel alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is allemaal niet zo ingewikkeld, maar check eerst eens of jouw geluidskaart wel een midi-ingang heeft.
dit is lang niet standaard en is meestal op de betere geluidskaarten.
Als jouw geluidskaart ingebouwd zit op je moederboard zal er waarschijnlijk geen midi aansluiting zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klikkerde klik
http://www.youtube.com/watch?v=SJyQ_im_8cA Toegevoegd na 42 seconden:
En dan gebruiken naar wens.
Hoe? Door er op te spelen.

Antwoorden (1)

Zoek op 'MIDI keyboard', dan vind je al heel wat. Je hebt keyboards die speciaal gebouwd zijn voor midi, deze hebben vaak ook gewoon USB aansluiting. Wat je ook kan doen is een gewoon keyboard (wel met midi ingang) kopen en een midi-USB kabel erbij kopen.
Drumpads heb ik minder verstand van, maar in FL zit standaard een plugin (Drumsynth) waarmee je piano toetsen als drumstel kan gebruiken.