Ik wil naar een metalfestival gaan, maar als je jonger bent dan 16 moet er iemand van 18 (of ouder) mee, en mijn vader wil niet mee. Wat moet ik doen?

Hierbij gaat het om Fortarock in Nijmegen. Ik ben trouwens 15 jaar, en ken helaas geen andere metalliefhebbers, laat staan metalfans die 18 jaar zijn of ouder. Zomaar met een vreemde persoon meegaan zie ik ook niet zitten, maar ik heb zo erg op dat festival zitten uitkijken, maar ik voel de teleurstelling al omdat ik niet kan gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een domme vraag maar heet jij toevallig Martijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Evelien, Maar hoezo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je foto lijkt extreem erg op iemand die ik ken en die hield ook van metal. En die is ook 15.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze daar bij dat concert meteen naar mijn ID vragen, en dan ik door de mand val
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een oproepje aan je Facebook-vrienden, desnoods neem je iemand mee die niet zo van Metal houdt maar het wel een keertje wil proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb helaas geen facebook-vrienden van 18 jaar of ouder, die überhaupt geïnteresseerd zijn in concerten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed idee, alleen het probleem is dat je sowieso je ID moet laten zien omdat je bij concerten een polsbandje krijgt of je wel of geen alcohol mag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even als reactie op ondertussen, kan je niet bij het festival zelf aan iemand vragen of hij/zij je ''begeleider'' wilt spelen?

Het beste antwoord

Balen man. Misschien kan je binnen komen met iemand boven de 18. (die je niet kent) ik weet dat het niet je voorkeur is, maar zodra je je polsbandje hebt ben je gewoon binnen en hoef je ook Niet meer met die persoon(18+) op te trekken.
Het blijft natuurlijk wel riskant omdat de kans is dat je niet binnen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel, het is het proberen waard!

Andere antwoorden (5)

Iemand meenemen die WEL 18+ is.........

Toegevoegd na 1 minuut:
Niemand in je vriendengroep? En anders familieleden?
En anders moet je toch echt wachtten tot je wel 18 bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Toegangsleeftijd: De adviesleeftijd om naar FortaRock te gaan is vanaf 16 jaar. Als je jonger bent dan 16, moet je in gezelschap zijn van iemand ouder dan 18 jaar. Verder wordt het meenemen van baby’s en kinderen afgeraden, maar ze worden wel toegestaan. Wel moet ook voor baby’s en kinderen het volledige entreegeld betaald worden voor FortaRock."

Je moet dus wachten tot je 16 bent of iemand regelen die wel mee wil. Misschien kan je via fora in contact komen met mensen (18+) die jouw "begeleider" willen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik niet goed begrijp is dat je niet met een vreemde mee wilt maar dat je dus kennelijk wel in je eentje naar zo'n festival toe wil (met alléén maar vreemden dus?). Ik zou inderdaad met andere bezoekers in contact proberen te komen die je wel mee willen nemen en waar je dan meteen wat contact mee hebt als je daar binnen bent. Vanuit mijn positie als ouder zou ik dat ook wel een prettige gedachte vinden, dat ik weet dat er eventueel mensen zijn die zich om je bekommeren. Ik hoop dat je zulke mensen kunt vinden. En zo ja: veel plezier dan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wil je moeder wel mee?! Misschien vind die het wel leuk om te zien wat haar puber kind allemaal uitspookt.

Anders toch nog even wat verder denken en zoeken. Tantes, ooms neven of nichten, vrienden of vriendinnen van vader of moeder die wel zin hebben in een feestje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem je vader mee, betaal voor hem de entree
en als jullie eenmaal binnen zijn gaat vader fijn weer
naar huis, tv kijken.