Gebruikt spotify teveel database op de blackberry?

Ik heb spotify op de blackberry als app, maar heb hem nog niet geopend omdat ik een waarschuwing krijg dat het veel database gebruikt, waardoor het internet misschien langzamer word.
Ik heb een 2-jarig contract bij t-mobile, en onbeperkt internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Spotify gebruikt relatief veel data (data, geen database) omdat je liedjes constant aan het streamen bent van een server.

Aangezien jij een onbeperkt-internet contract heb is er niks aan de hand. Indien je een abonnement hebt met een datalimiet zou ik wil oppassen.

Gemiddeld gebruikt Spotify 9 MB per minuut (en dat is best veel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk van je bundel, mag je maandelijks onbeperkt internet" gebruiken (data verkeer, niet database). Je bundel kan 250, 500 of 1000MB zijn.
Met regulier gebruik van internet zal je zelden dit limiet halen en daarom noemen ze het "onbeperkt internet".

Overschrijd je dit limiet wel, dan rekent T-Mobile extra kosten per MB en zal de verbinding drastisch dichtgeknepen worden tot de nieuwe factuurmaand begint.
Met 24/7 Spotify luisteren heb je kans dat je dit limiet makkelijk over schrijd.

Van de website van T-Mobile:
"Dataverbinding heeft een download/upload snelheid van max. 3.6 Mbps / 768 Kbps; buiten uw databundel betaalt u € 0,10 per MB. In combinatie met de Onbeperkt Internet Voordeelbundel van T-Mobile wordt, na het overschrijden van het data-tegoed, de snelheid automatisch gewijzigd naar maximaal 64 / 64 Kbps. Bij deze lagere snelheid is het nog steeds goed mogelijk om bijvoorbeeld te mailen, whatsappen, mobiele websites te bezoeken en nieuwsapps te bekijken. Het streamen van filmpjes, bekijken van zware websites en VoIP-gesprekken voeren is niet goed meer mogelijk"